Main
My account
 
  • REGISTRATION
  • My account
CART
Shipping fee Ingyenes
No item in the cart.
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/
GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/

GAL K1-Vitamin /Családi kiszerelés/

Article No. :
GAHULU37
Normál ár:  4 890 Ft
-10%
HŰSÉGPROGRAM ÁR 
Hűségprogram ár:
-10%
4 401 Ft

GAL K1-vitamin, 480 adag 

Akár K1-et, akár K2-t fogyasztunk, a hasznosult részük azonos mértékben alakul K2 MK-4-gyé. Szöveteink számára csak a K1 és a K2 MK-4 hasznos, és mindnek megvan a saját, ideális K-vitamin aránya (MK-4/K1). Mivel a K2 nem tud K1-gyé alakulni, a túlzott dózisú K2 fel tudja borítani az arányt, míg a K1 nem tudja.

A mai táplálkozás K2-ből sokszoros, míg az ősidők óta fogyasztott algákban, zöldségekben található K1-ből megtizedelt bevitelt jelent. Amennyiben egyes gyógyszerek által nincs gátolva, úgy a K1-vitamin szedése hatékony és gazdaságos módja a K2-szintünk emelésének, miközben az ideális szöveti arányt is fenntartja.

Bővebben: A K-vitaminok valódi arca – Szabó Gál Bence

Adagolás: Naponta 2 csepp fogyasztását javasoljuk. Amennyiben van
rá lehetősége, a terméket fogyassza a legkevésbé zsírszegény
étkezései mellé, az 1-1 cseppet akár két külön étkezéshez elosztva. Folyadékba ne keverje!

Amennyiben szívesen olvasna még a termék alapanyagainak tulajdonságairól és ezen tulajdonságok tudományos hátteréről, úgy lejjebb a "Tudományos háttér" menüpontban nyílik lehetősége erre.

Az ajánlott fogyasztási fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot. Gyermekek elől elzárva tárolandó.

Main category >Products
To Favourites
Recommend
Comparison
Print
Question about the product
Scientific background
Opinions
Összetevők
Tulajdonságok
Gyakori kérdések
Scientific background

Cégünk nem tulajdonít termékeinek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására vonatkozó tulajdonságokat, és ilyen tulajdonságokra nem is utal, ugyanakkor az 1169/2011/EU rendelet 4. cikkéből fakadó kötelezettségeként az alábbi tájékoztatást adja a termék hatóanyagának egészségre gyakorolt hatásáról és annak tudományos hátteréről. Írásunkban törekszünk a legfrissebb, független és mértékadó kutatások alapján az összefüggéseket és a tudományos eredményeket bemutatni az eziránt fogékony és érdeklődő Olvasók megfelelő tájékoztatására. Ez eladásösztönző célt nem szolgál, a termék megvásárlására nem buzdít. Ha Vásárlóink visszatérő rendeléseikkel megtisztelnek bennünket, az csakis azért történjék, mert a GAL termékek jótékony hatásait maguk tapasztalták! Ebben hiszünk, ezért dolgozunk.

Miért hoztuk létre a GAL K1-vitamint?

A K1-vitaminunkkal az volt a célunk, hogy bárki hatékonyan és rendkívül gazdaságos módon tudja biztosítani a K-vitamin szükségletét. Vezető fejlesztőnk, Szabó Gál Bence szakirodalmi áttekintéséből kiderült, hogy a K1-vitamin fogyasztása nem csak a K1-vitamin ellátásunkat biztosítja, hanem a K2-vitaminnak a számunkra hasznos MK-4 formáját is.

Habár egy rendkívül egyszerű termékről van szó, mégis szükségesnek éreztük a megalkotását, mert korábban nem volt hasonló készítmény a piacon. A termék nagy dózisú K1-vitamint tartalmaz, extra szűz olívaolajban oldva, némi természetes E-vitamin-komplexszel stabilizálva.  

Kiknek ajánljuk a GAL K1-vitamin termékünket?

A K-vitaminnak rengeteg létfontosságú szerepe van a szervezetünk működésében, így a GAL K1-vitamint mindenkinek ajánljuk, aki egyéb forrásokból nem jut elegendő K1-vitaminhoz.

A K-vitamin egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy képes aktiválni olyan fehérjéket, amelyek azért felelősek, hogy a kalcium oda épüljön be, ahová szükséges (tehát a csontokba és a fogakba), ne pedig oda, ahol árt (ilyenek a lágyszövetek, a vesék és az erek).

Több tanulmány is igazolta, hogy megfelelő dózisban pótolva nem csak a K2-vitaminok, hanem a K1-vitamin is rendkívül hatékonyan aktiválja ezeket a fehérjéket, így egyedüliként képes biztosítani a K-vitamin összes egészségügyi hatását, nem csak a véralvadásét, mint ahogyan azt sokan a mai napig tévesen állítják.

A K-vitamin legfontosabb hatásai röviden:

  • Biztosítja a megfelelő véralvadást.
  • Erősíti a csontokat és a fogakat, a csontok rugalmasságának javításával pedig segít megelőzni a csonttöréseket.
  • Csökkenti a szív- és érrendszeri problémák kockázatát, segít megelőzni a meszesedést.
  • Növeli a K3-vitamin-szintet, ami a jelenlegi vizsgálatok alapján rákellenes tulajdonságokkal bír.

Miért előnyösebb a K1-vitamint pótolni a K2 helyett?

Megfelelő K1-vitamin bevitel esetén a szervezetünk K1-vitaminból pont annyi K2-vitamint állít elő, amennyire szüksége van, megtartva a szövetek ideális K1/K2-vitamin arányát. A túlzott K2-vitamin fogyasztás azonban felboríthatja ezt a természetes egyensúlyt. Azokban a tudományos kutatásokban, amelyek során a K1-vitamin pótlását vizsgálták, hatékonyabbnak bizonyult a csontozatot érintő és a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében, mint önmagukban a K2-vitaminok.

Miért alacsony sokak K1-vitamin bevitele?

A K1-vitamin főleg zöld leveles zöldségekben található, amelyek közel 500 mcg mennyiséget tartalmaznak 100 grammonként. A hüvelyesek és a gyümölcsök, a máj, valamint a magvak szintén tartalmaznak K1-et, bár ennél jóval kevesebbet.

Az evolúció során K-vitamin bevitelünket főleg K1-vitaminban gazdag zöldségekből és tengeri ételekből fedeztük, amelyekből átlagosan egyre kevesebbet fogyasztunk. Amennyiben megfelelő lenne az emberek K1-vitamin ellátottsága, a pótlását nem találták volna olyan hatékonynak a vizsgálatok során. Mivel szinte kivétel nélkül pozitív változásokat eredményezett, kijelenthető, hogy az emberek többsége különböző mértékű K1-vitamin hiányban szenved.   

Mennyi K1-vitamint érdemes pótolni?

K-vitaminból hivatalosan 100 mikrogrammnyi mennyiséget ajánlanak, azonban ez csak a véralvadási faktorok aktiválásához elegendő, míg ennek legalább az ötszöröse, 500 mikrogramm szükséges a csontozatra és a szív- és érrendszerre gyakorolt pozitív hatások eléréséhez. Legalább ennyit érdemes pótolnia mindenkinek, különösen, ha az étrendje nem gazdag K1-vitaminban. Pár vizsgálatban ennél jóval magasabb, napi 2-5 mg-os dózisokat is alkalmaztak már éveken keresztül, ami több problémával kapcsolatban is kiváló eredményeket produkált, mellékhatások nélkül.

Őseink K2-vitamin bevitele elenyésző volt

Ezer évvel ezelőtt még nem létezett olyan élelmiszer, ami K2-vitamint tartalmazott volna, de pár évtizeddel ezelőtt is csak elvétve találkozhattunk ilyennel. Ezzel ellentétben a K1-vitamin forrásai mindig is jelen voltak, és őseink — ahogyan a mai természeti népek — nagy mennyiségben jutottak hozzá, főleg algákból, zöldségekből és magvakból.

Annak ellenére, hogy nem fogyasztottak közvetlenül K2-vitamint, mégis tökéletes volt az ellátottságuk, hiszen a K1-vitamin remekül alakul át K3-má, majd K2-MK4-gyé. Különösen, ha a D3-vitamin-szintjük az A-vitaminnal, a magnéziummal és a B6-vitaminnal együtt szintén megfelelő volt.

Fontos a megfelelő K1/K2 arány

A K1-vitamin tehát át tud alakulni K2-vé, fordítva azonban ez nem történik meg. Emiatt, ha egyoldalúan csak K2-vitaminhoz jutunk nagyobb mennyiségben, az idővel kiszorítja a K1-et, ami felborítja a szöveteinkben a természetes és ideális K-vitamin arányt. Mivel a különböző szerveinknek rájuk jellemző K-vitamin arányuk van (pl. a szív a K1-et, míg az agy a K2-t preferálja), fontos, hogy K1-et fogyasszunk, ami önmagában biztosítja minden szövetben az ideális arányt és mennyiséget.

Számos vizsgálattal igazolták, hogy a K1-vitamin azonos mértékben vagy jobban növelte minden szövet K2-vitamin-szintjét, mint a K2-vitamin maga. Mindezt úgy, hogy csak a K1-vitamin volt képes megtartani a megfelelő szöveti arányt.

Források:
  1. D'Alessandro, Arthur J. “Vitamin K and its role in blood coagulation.” The American Journal of Surgery, 1942
  2. Binkley NC, Jrueger DC, Kawahara TN, et al. A high phylloquinone intake is required to achieve maximal osteocalcin gamma-caboxylation. Am J Clin Nutr. 2002.
  3. Binkley N, Harke J, Krueger D, et al. Vitamin K treatment reduces undercarboxylated osteocalcin but does not alter bone turnover, density,or geometry in healthy postmenopausal North American women. J Bone Miner Res. 2009
  4. Knapen MH, Braam LA, Drummen NE, Bekers O, Hoeks AP, Vermeer C. Menaquinone-7 supplementation improves arterial stiffness in healthy postmenopausal women. A double-blind randomised clinical trial.Thromb Haemost. 2015.
  5. Brandenburg VM, Reinartz S, Kaesler N, et al. Slower progress of aortic valve calcification with vitamin K supplementation: results from a prospective interventional proof-of-concept study. Circulation. 2017.
  6. Schurgers LJ, Spronk HM, Soute BA, et al. Regression of warfarin-induced medial elastocalcinosis by high intake of vitamin K in rats. Blood. 2007.
  7. Cheung AM, Tile L, Lee Y, Tomlinson G, Hawker G, Scher J, Hu H, Vieth R, Thompson L, Jamal S, Josse R. Vitamin K supplementation in postmenopausal women with osteopenia (ECKO trial): a randomized controlled trial. PLoS Med. 2008
  8. Knapen MH, Drummen NE, Smit E, Vermeer C, Theuwissen E. Threeyear low-dose menaquinone-7 supplementation helps decrease bone loss in healthy postmenopausal women. Osteoporos Int. 2013
  9. Iwamoto J, Sato Y. Menatetrenone for the treatment of osteoporosis. Expert Opin Pharmacother. 2013
  10. Kanellakis S, Moschonis G, Tenta R, et al. Changes in parameters of bone metabolism in postmenopausal women following a 12-month intervention period using dairy products enriched with calcium, vitamin D, and phylloquinone (vitamin K(1)) or menaquinone-7 (vitamin K (2)): the Postmenopausal Health Study II. Calcif Tissue Int. 2012
  11. Carr BI, Wang Z, Wang M, et al. Differential effects of vitamin K1 on AFP and DCP levels in patients with unresectable HCC and in HCC cell lines. Dig Dis Sci. 2010.
  12. Booth SL. Vitamin K: food composition and dietary intakes. Food Nutr Res. 2012.
  13. Schurgers LJ, Vermeer C. (2000) Determination of phylloquinone and menaquinones in food. Effect of food matrix on circulating vitamin K concentrations. Haemostasis. 30(6):298-307
  14. Rodbotten, R., Gundersen, T., Vermeer, C., & Kirkhus, B. (2014). Vitamin K2 in different bovine muscles and breeds. Meat Science, 97(1), 49–53. doi:10.1016/j.meatsci.2014.01.005
  15. Schurgers LJ, Teunissen KJ, Hamulyák K, Knapen MH, Vik H, Vermeer C. Vitamin K-containing dietary supplements: comparison of synthetic vitamin K1 and natto-derived menaquinone-7. Blood. 2007 Apr 15;109(8):3279-83. doi: 10.1182/blood-2006-08-040709. Epub 2006 Dec 7. PMID: 17158229
  16. Iwamoto et al.: High-dose vitamin K supplementation reduces fracture incidence in postmenopausal women: a review of the literature. Nutrition Research 29 2009.
  17. Ronn SH, Harslof T, Pedersen SB, Langdahl BL. Vitamin K2 (menaquinone-7) prevents age-related deterioration of trabecular bone microarchitecture at the tibia in postmenopausal women. Eur J Endocrinol. 2016
  18. Zwakenberg SR, de Jong PA, Bartstra JW, et al. The effect of menaquinone-7 supplementation on vascular calcification in patients with diabetes: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Am J Clin Nutr. 2019;110(4):883–890.
  19. Braam LA, Hoeks AP, Brouns F, Hamulyák K, Gerichhausen MJ, Vermeer C. Beneficial effects of vitamins D and K on the elastic properties of the vessel wall in postmenopausal women: a follow-up study. Thromb Haemost. 2004
  20. Mizuta T, Ozaki I, Eguchi Y, Yasutake T, Kawazoe S, Fujimoto K, Yamamoto K. The effect of menatetrenone, a vitamin K2 analog, on disease recurrence and survival in patients with hepatocellular carcinoma after curative treatment: a pilot study. Cancer. 2006
  21. Ikari Y, Torii S, Shioi A, Okano T. Impact of menaquinone-4 supplementation on coronary artery calcification and arterial stiffness: an open label single arm study. Nutr J. 2016
Opinions
Be the first to review this product!
Összetevők

Tulajdonságok

- Allergénmentes
- Gluténmentes
- Tojásmentes
- Szójaallergén-mentes
- Tejtermék- és laktózmentes
- Kén-dioxid-mentes
- Cukormentes
- GMO-mentes
- Vegetáriánus
- Vegán

- OGYÉI notifikált termék
- TÜV / ISO 9001:2015 minősített gyártási folyamat
- FSC minősített papír-alapanyag
- Karbonsemleges gyártásból származó csomagolás

- 100%-ban újrahasznosítható csomagolás

Zöld: A termék rendelkezik a leírt tulajdonsággal
Piros: A termék nem rendelkezik a leírt tulajdonsággal

Gyakori kérdések
Milyen ellenjavallatai vannak a termék fogyasztásának?

Kumarin típusú (Pl. Syncumar, Warfarin) K-vitamin antagonista véralvadásgátló szedése esetén csak orvosa jóváhagyásával fogyassza!

Hogyan javasolt bevenni a cseppeket?

Célszerű egy kiskanálba csepegtetni és úgy bevenni, de ha tükör előtt a nyelve alá cseppenti az is jó megoldás, csak arra fontos ügyelnie, hogy lehetőleg ne érjen a pipetta a nyelvéhez, mert akkor baktériumok juthatnak az üvegbe és megromlik a termék.

Nem ajánljuk az olajos cseppek folyadékba keverését sem (A-vitamin, E-vitamin, D-vitamin, K-komplex), mert feltapad a pohár falára, s így a nagy része kárba vész.

Okozhat-e túlzott véralvadást a K-vitaminok szedése?

A K-vitaminok a véralvadási faktorok aktiválásához szükségesek és a tévhitekkel ellentétben nem tudják sűríteni a vért, mert a véralvadási faktorok csak 100%-ban aktiválhatóak és azon túl nem. A K-vitamin véd a vérzékenység és a túlzott véralvadás, vérrögképződés ellen is.

Csak abban az esetben ellenjavallt a szedésük, ha Kumarin típusú (Pl. Syncumar, Warfarin) K-vitamin antagonista vérhígító gyógyszert szed, de ezeknél a készítményeknél már jóval modernebbek is léteznek, így kezelőorvosával egyeztetve javasolt mást gyógyszert választania.

A témában az alábbi írásunkat ajánljuk szíves figyelmébe:
Vitaverzum – A K-vitaminok valódi arca

Röviden és érthetően a K-vitaminról

A K-vitamin egy zsírban oldódó vitamin. A kutatók először a véralvadásban játszott szerepére lettek figyelmesek, a későbbi vizsgálatok során azonban sok egyéb hatását is felismerték. Legfontosabb ezek közül, hogy a szervezetünkön belül a kalciumot a megfelelő helyekre szállítja, az érfalakról és a lágy szövetekből a csontokba és a fogakba.
Tovább...

A K-vitaminok valódi arca

Mi lenne, ha megtudnád, hogy a mezei K1-vitamin is épp oly jó, tán még jobb is, mint a drága K2, csak senki nem beszél róla? Ismered Dumas Vasálarcos sztoriját, amiben két ikerkirályfi közül az egyiket vasálarcban elrejtik, míg a másik uralkodik? No, hát valami ilyesmi van a K-vitaminokkal kapcsolatban is: A K1 vasálarca, hogy ő csak a véralvadást szabályozza és jól el van rejtve a figyelem elől és ha elő is kerül, akkor valami méltatlan vizsgálatra hivatkozva
Tovább...

A K-vitamin hiánya veszélyt jelenthet az idősek mozgására

A K-vitamin nem csak az egészséges csontokhoz és érrendszerhez szükséges, de segíthet megőrizni azok rugalmasságát is, javítva ezzel a mobilitást. Egy új kutatásban azt vizsgálták, hogy milyen kapcsolat áll fenn az idős személyek K-vitamin-ellátottsága és a mozgékonyságuk között.
Tovább...

Fej-fej mellett: K1- vagy K2-vitamin?

Az általános vélemény az, hogy a K1-vitamin 100 mcg körüli bevitele elegendő a K-vitamin pótlásához, mivel ez a mennyiség biztosítja a megfelelő véralvadást. Azonban egyre nagyobb figyelmet kapnak a különböző K2-vitaminok, főleg a csontozatunk egészsége, és a szív- és érrendszeri meszesedés szempontjából. A K1-vitaminról ilyenkor nem sok szó esik, mert általában hatástalannak gondolják ezen a téren, pedig több vizsgálat során összehasonlították már a különféle K2-vitaminokkal, és sok esetben még hatásosabbnak is bizonyult azoknál.
Tovább...

A K-vitamin véd a szív-és érrendszeri betegségekkel szemben

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a K-vitamin a szív- és érrendszer egészsége szempontjából is kulcsfontosságú, mivel segít megelőzni, hogy a kalcium az érfalakon rakódjon le. Ehhez a hatásához azonban jóval több K-vitamin szükséges, mint a jelenleg meghatározott ajánlott bevitele, mivel ennek megalkotásakor még csak a véralvadásra gyakorolt hatásait vizsgálták.
Tovább...

A K1-vitamin csökkenti a csonttörések kockázatát

Egy randomizált vizsgálatban 440 alacsony csontsűrűségű posztmenopauzás nőt vizsgáltak. Mivel a 60 éves nők esetében majdnem kétszer akkora a csontritkulás kockázata, mint a hasonló korú férfiaknál, így számukra különösen fontosak azok a kezelések, amelyek javíthatnak a csontjaik állapotán.
Tovább...

Röviden és érthetően a Kalciumról

.A kalcium egy esszenciális ásványi anyag, ami a csontok és a fogak egyik fő alkotóeleme. Egy felnőtt ember szervezetében több mint 1 kg kalcium található, aminek nagyrésze strukturális funkciókat szolgál; elsősorban a csontok keménységéhez szükséges, de nélküle nem tudnánk mozogni sem. Sok egyéb biológiai folyamat is kalciumot igényel, például az izmok és az erek összehúzódása, vagy az idegrendszer működése.
Tovább...