Menü
Fiókom
 
  • Regisztráció
  • Fiókom
KOSÁR
Szállítási díj Ingyenes
Nincsnenek tételek a kosárban.
GAL Glicin 500g
GAL Glicin 500g
GAL Glicin 500g
GAL Glicin 500g
GAL Glicin 500g
GAL Glicin 500g

GAL Glicin 500g

Cikkszám :
GAHUPZ10
Normál ár:  4 090 Ft
-10%
HŰSÉGPROGRAM ÁR 
Hűségprogram ár:
-10%
3 681 Ft

Optimális vércukorszint, fiatal bőr, pihentető alvás; a glicin természetesen és egészségesen édesít.

GAL Glicin 500g

A glicin egy természetes aminosav, mely nagy mennyiségben található meg a kollagénben. Mellékíz mentes édes íze miatt ételek/italok édesítésére is alkalmas. Hőálló, így süteményekbe és forró italokba is alkalmazható. Édessége kb a normál kristálycukoréval megegyező.

A glicin a kollagén típusú fehérjékben legnagyobb mennyiségben előforduló aminosav. Más fehérjeforrásokban csak kis mennyiségben fordul elő. Manapság sokkal kevesebb kollagén típusú fehérjét fogyasztunk mint őseink, hiszen a körömpörkölt, csontlé, kocsonya, pacal és hasonló ételek nem túl divatosak már. Jelentősen eltolódott tehát a fehérjebevitelünkből származó aminosavak aránya. (Például csökkent a glicin a többihez képest.) Evolúciónk során nem ez volt a jellemző, így felmerül a gyanú, hogy ennek káros következményei lehetnek. A glicinpótlás előnyös hatásai is ezt a sejtést erősítik.

Adagolás: Elalvás előtt 1-2dl langyos folyadékban (pl vízben) oldjon fel 1 púpos teáskanálnyit és lassan kortyolgassa el vagy víz nélkül szopogassa el. Javasolt étkezések után is egy keveset (1 csapott teáskanálnyit vagy 1 mokkáskanálnyit ) elfogyasztani, ha étkezésünkben nem voltak kollagén típusú fehérjék. Így az étkezés után fogyasztott glicin segíti a táplálkozással elfogyasztott aminosavak arányának kiegyensúlyozását. Kávéba vagy bármilyen folyadékba elkeverhető, süteményekbe is süthető. Kellemes, mellékízmentes édes íze van (azonban ha a port vesszük a szánkba közvetlenül, akkor az már-már kellemetlenül édes).

Amennyiben szívesen olvasna még a termék alapanyagainak tulajdonságairól és ezen tulajdonságok tudományos hátteréről, úgy lejjebb a "Tudományos háttér" menüpontban nyílik lehetősége erre.

Az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot. Gyermekek elől elzárva tárolandó.

Termékek >Termékek
Kedvencekhez
Ajánlom
Összehasonlítás
Nyomtat
Kérdés a termékről
Tudományos háttér
Vélemények
Összetevők
Tulajdonságok
Gyakori kérdések
Tudományos háttér

Cégünk nem tulajdonít termékeinek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására vonatkozó tulajdonságokat, és ilyen tulajdonságokra nem is utal, ugyanakkor az 1169/2011/EU rendelet 4. cikkéből fakadó kötelezettségeként az alábbi tájékoztatást adja a termék hatóanyagának egészségre gyakorolt hatásáról és annak tudományos hátteréről. Írásunkban törekszünk a legfrissebb, független és mértékadó kutatások alapján az összefüggéseket és a tudományos eredményeket bemutatni az eziránt fogékony és érdeklődő Olvasók megfelelő tájékoztatására. Ez eladásösztönző célt nem szolgál, a termék megvásárlására nem buzdít. Ha Vásárlóink visszatérő rendeléseikkel megtisztelnek bennünket, az csakis azért történjék, mert a GAL termékek jótékony hatásait maguk tapasztalták! Ebben hiszünk, ezért dolgozunk.

Miért fontos a glicin?

A glicin a kollagénben legnagyobb mennyiségben megtalálható aminosav. Mivel kollagénben gazdag húsokat manapság csak nagyon kevesen fogyasztanak, így az emberek glicinbevitele is túl alacsony.

A glicin nem tartozik az esszenciális aminosavak közé, mivel elő tudjuk állítani másból, azonban kutatások is igazolják, hogy nem vagyunk képesek annyi glicint termelni, amennyire szükségünk volna az egészséges működéshez.

Több kutatás is alátámasztja, hogy a glicin pótlása számos pozitív hatással jár, amelyek közül az alábbiakban bizonyult a legsikeresebbnek:

Optimális vércukorszint

  • A glükóz, és így a szénhidrátok vércukorszintet megemelő hatását jelentősen mérsékeli és fokozza az inzulin hatékonyságát.
  • Az inzulinszintet szinte egyáltalán nem emeli, ellenben a jótékony hatású glükagon szintjét igen, ami az inzulin „ellenlábasa”. Eredményesen csökkenti az inzulinrezisztencia esetén megfigyelhető magas vérzsírszintet

Bőr

  • A bőrünk jelentős mennyiségű kollagént tartalmaz, így persze sok glicint is. Sokat kutatott, és jól ismert hatása a kollagén peptideknek, hogy csökkenti a ráncokat és növeli a bőrünk rugalmasságát. Ezt a tulajdonságát nagyrészt a magas glicintartalmának köszönheti. A kollagén, a glicin, a C-vitamin, a szőlőhéj- és magkivonat, valamint a bioflavonoidok remek kombinációt alkotnak, ha bőrünk fiatalságát szeretnénk megőrizni.

Idegrendszer

  • Kis mennyisége fokozza az éberséget és az agyi mikrokapillárisok keringését.

Méregtelenítés

  • Ezzel kapcsolatban csak állatokon végzett kísérletek vannak, de ezen kutatások alapján a máj és a vese funkcióit egyaránt javítja, és fokozza a glutation nevű, erős méregtelenítő és antioxidáns hatású anyag termelődését.

Alvás

  • Több kutatás is foglalkozott a glicin alvásra gyakorolt jótékony hatásaival. A megállapítások közé tartozik, hogy a lefekvés előtt elfogyasztott glicin (3 gramm elszopogatva) javítja az alvás minőségét, gyorsítja az elalvást, valamint enyhíti a túl korai ébredést és kevesebb alvás esetén is kipihentebb állapotot eredményez. Hat óra alvás glicinnel sokszor jobb alvásminőséget eredményezett, mint nyolc óra alvás glicin nélkül.

Élethosszabbító hatás

  • Egérkísérletekben a csökkent kalóriabevitel – hasznos mikro/makro tápanyagbevitel mellett – hatásosan növeli az egerek élethosszát. Ennek hatását már majmokon, és részben embereken is igazolták. (Természetesen élethosszig tartó kalóriamegvonásos kísérletet etikai okokból nem lehet embereken végezni, így csak az ún. telomerek hosszának méréséből következtettek annak hatására.) Azonban a kalóriamegvonásnál is hosszabb élethosszt (+40%) tudtak elérni azokban az egérkísérletekben, amikben korlátozták a metionin nevű aminosav bevitelét.

Később hasonló eredményt értek el úgy is, ha az egerek táplálkozását nagy mennyiségű glicinnel egészítették ki. Ez azért történik, mert a glicin korlátozza a táplálékból a metionin hasznosulását, így kiegyensúlyozza a fehérjékből felszívódó aminosav arányát a vérben. Embereknél ezt a folyamatot még nem vizsgálták, de feltételezhetően szintén hatásos. Mivel a legtöbb ételben sok metionin található, ezért a gyakorlatban nehezen kivitelezhető a metionin-csökkentett diéta, azonban az étkezés után elfogyasztott glicin (pl. a glicinnel édesített desszert vagy ital) szimulálja a metionin-csökkentett, élethosszabbító hatású diétát.

A glicin édesítőszerként is kiváló

Nincs mellékíze, hőálló, és a cukorral nagyjából megegyező édesítő hatása van. A polialkoholokkal (pl. a xilittel/nyírfacukorral, a maltittal vagy az eritrittel) ellentétben senkinél nem okoz emésztőrendszeri problémákat. A legtöbb édesítőszerrel szemben nem veri át a szervezetünket, mert az édes íze mögött nem üres kalória van, hiszen a glicin fehérjék alkotóeleme és a szervezetünk úgy is kezeli.

 Az édes íz cukorforrást jelent a szervezetnek és a glicinből szükség esetén valóban képes cukrot előállítani, így nem okoz hypoglikémiát. A túlzott vércukor-emelkedést gátló hatása miatt pedig különösen jól használható a szénhidrátokat amúgy is nagy mennyiségben tartalmazó sütik édesítésére, hiszen azok hirtelen vércukornövelő hatását kordában tartja.

Források:
  1. Meléndez-Hevia E, De Paz-Lugo P, Cornish-Bowden A, Cárdenas ML. A weak link in metabolism: the metabolic capacity for glycine biosynthesis does not satisfy the need for collagen synthesis. J Biosci. 2009 Dec;34(6):853-72. doi: 10.1007/s12038-009-0100-9. PMID: 20093739.
  2. Gannon MC, Nuttall JA, Nuttall FQ. The metabolic response to ingested glycine. Am J Clin Nutr. 2002 Dec;76(6):1302-7. doi: 10.1093/ajcn/76.6.1302. PMID: 12450897.
  3. Jennifer F. Iverson, Mary C. Gannon, Frank Q. Nuttall, "Interaction of Ingested Leucine with Glycine on Insulin and Glucose Concentrations", Journal of Amino Acids, vol. 2014, Article ID 521941, 6 pages, 2014. https://doi.org/10.1155/2014/521941
  4. McCarty MF, O'Keefe JH, DiNicolantonio JJ. Dietary Glycine Is Rate-Limiting for Glutathione Synthesis and May Have Broad Potential for Health Protection. Ochsner J. 2018 Spring;18(1):81-87. PMID: 29559876; PMCID: PMC5855430.
  5. Cruz M, Maldonado-Bernal C, Mondragón-Gonzalez R, Sanchez-Barrera R, Wacher NH, Carvajal-Sandoval G, Kumate J. Glycine treatment decreases proinflammatory cytokines and increases interferon-gamma in patients with type 2 diabetes. J Endocrinol Invest. 2008 Aug;31(8):694-9. doi: 10.1007/BF03346417. PMID: 18852529.
  6. Adeva-Andany M, Souto-Adeva G, Ameneiros-Rodríguez E, Fernández-Fernández C, Donapetry-García C, Domínguez-Montero A. Insulin resistance and glycine metabolism in humans. Amino Acids. 2018 Jan;50(1):11-27. doi: 10.1007/s00726-017-2508-0. Epub 2017 Nov 1. PMID: 29094215.
  7. Mohammed El-Hafidi, Martha Franco, Angélica Ruiz Ramírez, José Santamaria Sosa, José Antonio Pineda Flores, Ocarol López Acosta, Monserrath Chávez Salgado, Guillermo Cardoso-Saldaña, "Glycine Increases Insulin Sensitivity and Glutathione Biosynthesis and Protects against Oxidative Stress in a Model of Sucrose-Induced Insulin Resistance", Oxidative Medicine and Cellular Longevity, vol. 2018, Article ID 2101562, 12 pages, 2018. https://doi.org/10.1155/2018/2101562
  8. Brind, J., Malloy, V., Augie, I., Caliendo, N., Vogelman, J.H., Zimmerman, J.A. and Orentreich, N. (2011), Dietary glycine supplementation mimics lifespan extension by dietary methionine restriction in Fisher 344 rats. The FASEB Journal, 25: 528.2-528.2. https://doi.org/10.1096/fasebj.25.1_supplement.528.2
  9. de Paz-Lugo P, Lupiáñez JA, Meléndez-Hevia E. High glycine concentration increases collagen synthesis by articular chondrocytes in vitro: acute glycine deficiency could be an important cause of osteoarthritis. Amino Acids. 2018 Oct;50(10):1357-1365. doi: 10.1007/s00726-018-2611-x. Epub 2018 Jul 13. PMID: 30006659; PMCID: PMC6153947.
  10. https://szabogalbence.hu/az-elfeledett-kollagen-avagy-a-szinhus-veszelyei/
  11. Bannai M, Kawai N. New therapeutic strategy for amino acid medicine: glycine improves the quality of sleep. J Pharmacol Sci. 2012;118(2):145-8. doi: 10.1254/jphs.11r04fm. Epub 2012 Jan 27. PMID: 22293292.
  12. Inagawa K, Hiraoka T, Kohda T, Yamadera W, Takahashi M. Subjective effects of glycine ingestion before bedtime on sleep quality. Sleep Biol. Rhythms 2006; 4: 75–7.
Vélemények
Összetevők
Tulajdonságok

- Allergénmentes
- Gluténmentes
- Tojásmentes
- Szójaallergén-mentes
- Tejtermék- és laktózmentes
- Kén-dioxid-mentes
- Cukormentes
- GMO-mentes
- Vegetáriánus
- Vegán

- TÜV / ISO 9001:2015 minősített gyártási folyamat
- 100%-ban újrahasznosítható csomagolás

Zöld: A termék rendelkezik a leírt tulajdonsággal
Piros: A termék nem rendelkezik a leírt tulajdonsággal

Gyakori kérdések
Milyen ellenjavallatai vannak a termék fogyasztásának?

A termék mindenki számára biztonsággal fogyasztható.

Hasmenést tapasztaltam a Glicin szedésekor.

Napi 13 grammnál nem javaslunk többet fogyasztani, mert ezen mennyiség felett laxatív hatása lehet.

Keverhetem a Glicint forró italba, süthetek vele?

Mellékíz mentes édes íze miatt ételek/italok édesítésére is alkalmas. Hőálló, így süteményekbe és forró italokba is alkalmazható. Édessége kb. a normál kristálycukoréval megegyező.

Ezek is érdekelhetik
GAL Glicin 250g
  2 290 Ft
  2 061 Ft